Wij gaan je helpen met een aantal leuke, goede en inspirerende onderwerpen voor de nieuwsbrief! Wel moeten de tips natuurlijk bij je business passen.

Laat je klanten aan het woord
Hoe leuk is het om anderen te laten vertellen wat zij doen en waar zij jouw product of dienst voor gebruiken. Het is meestal geloofwaardiger als anderen iets over jouw product of dienst vertellen dan dat jij dat zelf zou doen. Ga maar eens na bij jouw eigen ervaring, hoe vaak lees jij de reviews en beoordelingen van producten of diensten? Zie hoe wij dit doen binnen onze blogs.

Wie zijn wij?
Content wordt steeds persoonlijker, mensen vinden echte mensen nou eenmaal leuker dan een bedrijf. Ze worden meer betrokken met de mensen achter het bedrijf. Deze mensen kunnen glimlachen en dat maakt iedereen hun dag beter dan een bakstenen muur ;)!

Vertel verschillende toepassingen over je product/dienst
Ook is het natuurlijk belangrijk dat anderen weten waar je ze bij kunt helpen. Het is leuk om nieuwe toepassingen te introduceren via de nieuwsbrief. Onderstaande afbeelding komt van De Notenshop, hier geven zij tips over Superfoods. Hier worden verschillende Superfoods genoemd die zij in de webshop te koop hebben. Op deze manier inspireer je de klant, maar zorg je ook dat zij weten dat jij dit als webshop verkoopt.

Bron: www.denotenshop.nl


Nieuwe producten/collecties in het zonnetje zetten
Wanneer je nieuwe producten of collecties in het zonnetje zet, weten je klanten gelijk dat het beschikbaar is. Zorg wel dat het past bij de doelgroep. Hier hebben wij al een heel leuk artikel over geschreven; Hoe stel ik een goede nieuwsbrief op?

Interessant mijlpalen: aantal klanten behaald, omzet, nieuwe klanten.
Mijlpalen zijn ontzettend leuk en goed om te delen met je klanten. Dit laat zien hoe jij het doet als bedrijf en geeft de klanten weer een extra goed gevoel dat zij hier bij mogen horen. Dit betekent namelijk bij omzetgroei dat andere klanten ook tevreden zijn!

Vertel het ontstaansverhaal van je organisatie
Het ontstaansverhaal is leuk om met de doelgroep te delen, dit geeft weer hoe het bedrijf ooit is begonnen en waar het nu staat. Het verhaal van WeLoveDeco is een mooi voorbeeld van een ontstaansverhaal.

"In 2012 zijn eigenaren Nick en Tineke zelf getrouwd en was Pinterest net in opkomst. Daar zag Tineke de mooiste dingen voorbij komen, maar die kon zij in Nederland nergens kopen. Ze was ervan overtuigd dat ze niet de enige bruid was, die hier tegenaan liep en besloot om zelf een webshop te beginnen." - WeLoveDeco

DIY (Do It Yourself!)
De DIY-trend is een gekte. Veel mensen willen veel dingen tegenwoordig best zelf maken, als het goed te doen is. Je zou je product/dienst in het zonnetje kunnen zetten door middel van een DIY. Bij Natuurgroothandel.com gebruiken ze een recept en laten daar een product in terug komen die je voor dit recept nodig zult hebben.

Feedback is the key!
Stuur via de nieuwsbrief eens een enquête over hoe jouw klanten het bedrijf ervaren. Meten is weten en daardoor is het altijd handig om feedback te krijgen om te verbeteren. Hoe leuk is het als dat van je bestaande klanten komt? Daarna kun je alle klanten nog beter laten lachen!

Wedstrijd aankondiging
Via de nieuwsbrief kun je leuke wedstrijden aankondigen. Deze kun je voortzetten via andere kanalen.

Nieuwtjes uit de branche
Klanten vinden het ontzettend leuk om te weten wat er allemaal gebeurt in de branche.

Dit waren onze tips om je nieuwsbrief te vullen met leuke onderwerpen die boeien!

Paper photo created by freepik - www.freepik.com