Tineke maakte een Pinterestbord voor de bruiloft met haar man Nick. Maar de decoratie kon ze nergens kopen. Het idee voor Weddingdeco.nl was geboren. Inmiddels zijn hun businessbaby’s uitgebreid met Partydeco.nl én Kidsdeco.nl. En ze blijven doorgaan met innoveren en de markt te veroveren.

Sterk merk

‘Blijven innoveren met producten die onderscheidend zijn voor onze drie niches. We willen stevig positie behouden in de markt waarbij veel mensen richting marktplaatsen bewegen. Ik geloof dat je met een sterk merk ook echt bestaansrecht hebt. Je hoeft niet bij een Bol of Amazon aangesloten te zijn om je omzet op peil te houden. Een trend is dat veel merken zich terugtrekken van deze marktplaatsen. Wij willen in de markt blijven staan met ons eigen label, ons eigen unieke assortiment en onze eigen klanten.’

‘Krijgen jouw keuzes ook genoeg aandacht om te groeien?’

Groei met aandacht

‘Kiezen. Dat vind ik lastig aan het ondernemerschap. Er liggen zoveel mooie kansen, maar je kunt niet alles tegelijk doen. Dat hoeft trouwens helemaal niet vervelend te zijn. Als je uiteindelijk keuzes maakt waar je bedrijf en je klanten beter van worden. Kies een duurzaam, goed scenario voor je bedrijf. Stel jezelf de vraag: krijgen jouw keuzes ook genoeg aandacht om te groeien?’

Afscheid nemen

‘Toen Tineke en ik erachter kwamen dat Partydeco.nl na een jaar niet snel genoeg groeide, wilden we ermee stoppen. Tot we eerlijk naar de shop keken. Gaven we het wel de juiste aandacht? We kwamen erachter dat alle operationele aandacht naar Weddingdeco.nl ging. Ja, dan gaat de shop natuurlijk nooit vliegen. We verdeelden onze tijd daarna beter over de shops. Nu zijn we heel blij dat we geen afscheid hebben genomen. Ik ben mij er bewust van dat je keuzes moet maken en af en toe iets moet laten schieten.’

‘De hele flow van contact tot afhandeling van een klantvraag is inzichtelijk’

Klantcontact inzichtelijk

‘Belco kwamen we tegen tijdens de webwinkelvakdagen. We waren toen niet specifiek op zoek naar een klantenservicetool, maar maakten wel de keuze om het te proberen. De hele flow van contact tot afhandeling van een klantvraag is nu inzichtelijk. Medewerkers kunnen makkelijk klantvragen van elkaar overnemen tijdens bijvoorbeeld vakanties of ziekte. Door deze innovatie konden we snel onze tijden uitbreiden tot 22.00 uur ’s avonds. Een goede keuze dus!’

Ambitieuze moeders

‘Door aandacht en tijd te geven aan de keuze voor Belco, houden we nu juist aandacht en tijd over voor andere zaken. Bijvoorbeeld voor ons personeel. Wij investeren veel energie in onze medewerkers die allemaal ontzettend ambitieus zijn. Waaronder ook hardwerkende vrouwen die moederschap combineren met een baan en gemotiveerd zijn om de organisatie verder te brengen. Daar ben ik erg trots op!’

‘Durf gas geven. Ken daarbij heel goed je processen en cijfers’

Business partners

‘Ik ben getrouwd met mijn business partner. Dat betekent niet dat wij meer of minder struggles hebben dan andere compagnons. Het mooie is wel dat je altijd zuivere intenties hebt met elkaar. Daar hoef je nooit aan te twijfelen. Toen we net begonnen moesten we onze weg eerst wel vinden. We bemoeiden ons veel met elkaars werk, maar nu hebben we de verantwoordelijkheden verdeeld. Ik houd mij bezig met de bedrijfskundige kant en Tineke is sterk in het assortiment en de look and feel van het merk. Wij kunnen heel goed met elkaar sparren, maar degene die verantwoordelijk is neemt altijd het besluit.’

Nick Meeder

Ken je processen

‘Een tip? Starten met ondernemen met aandacht en tijd. Durf gas geven. Ken daarbij heel goed je processen en cijfers. Financieel of procesmatig. Ik denk dat dat het hart is van je operatie. Je kunt daar veel geld en tijd mee verliezen of verdienen. Ken je bedrijf want dan weet je welke keuzes je moet maken om verder te groeien.’