Bij Het Andere Reizen krijgt een reis altijd iets extra. ‘Het is leuk om tijdens je reis van het gebaande pad te wijken,’ vertelt Minke Wink. ‘Je wilt natuurlijk de hoogtepunten zien, maar ook de lokale cultuur beleven. Dat geeft een hele bijzondere dimensie.’ Door Belco kunnen Minke en haar collega’s klanten snel en goed helpen. Zo houden ze tijd over om zich te focussen op innovaties van het bedrijf.

Persoonlijk contact

‘Persoonlijk contact is voor ons erg belangrijk,’ vertelt Minke. ‘Daarom blijven we ook kleinschalig opereren. We kennen alle klanten bij naam. Als iemand belt, weten we of diegene contact heeft gehad met een collega. We zijn altijd op de hoogte van elkaar wat we doen. Alles wat wij doen is namelijk maatwerk. Samen met een klant bekijken wij wat ze graag willen doen en zien. Hoe hun perfect rondreis eruitziet. Belco past daar perfect bij. Door de tool weten we precies wanneer een klant contact met ons opnam en de manier waarop ze dat deden. Dat is ontzettend handig!’

‘Mensen willen écht contact met de lokale bevolking’
Nepal

Unieke beleving

‘We zien dat reizigers graag iets anders willen zien. Helemaal als ze al veel hebben gereisd. Mensen willen écht contact met de lokale bevolking. Ze willen kennismaken met de cultuur en de mensen. Het is een hele bijzondere ervaring als je bijvoorbeeld naar het Nepalese platteland gaat. Het is een gebied waar bijna geen toeristen komen en daar draai je mee in een Nepalees gezinsleven. Je helpt mee met rijstplukken of draait mee op een lokale school. Zo krijg je een uniek kijkje in hun leven. Dat is een compleet andere ervaring dan in een bus van de ene toeristische trekpleister naar de andere te trekken.’

‘Reizigers krijgen een vertrouwd gevoel over hun bestemming. Dat is onze kracht’
Malawi

Vertrouwd gevoel

‘De lokale bevolking is ontzettend open en vriendelijk. Je voelt je heel snel welkom. Zeker in de landen waarmee wij samenwerken is het heel gewoon om ‘vreemden’ op te nemen in het gezin. Ze willen heel graag anderen hun cultuur laten zien. Wij kennen al onze locaties en de mensen waarmee wij samenwerken door en door. Dat maakt Het Andere Reizen ook zo sterk. We gaan elk jaar naar de locaties om te kijken of alles nog up-to-date is. Zo kunnen we vanuit onze eigen ervaring mensen adviseren, bijvoorbeeld voor vrijwilligerswerk. Reizigers krijgen een vertrouwd gevoel over hun bestemming. Dat is onze kracht.’

Zanzibar

Snellere service

‘Onze website was een aantal jaar toe aan een vernieuwing. Toen liepen we tegen allerlei dingen aan. Hoe zorgen we bijvoorbeeld ervoor dat mensen snel en goed worden geholpen? We leven toch in een wereld waarin we het iedereen het zo makkelijk mogelijk moeten maken. Door Belco kunnen we vragen van klanten veel sneller beantwoorden én hebben we meer tijd om onze business aandacht te geven.’