There is a new Sales and Account specialist in town: Nadjib!

Ik ben 28 jaar oud en woon in het pittoreske Oosterwolde. Wanneer ik niet aan het werk ben, sport ik graag. Ik vind het heerlijk om mijzelf tot het uiterste te pushen door middel van Martial arts (kickboksen en karate). Om vervolgens lekker languit op de bank te liggen, verdwalend in een boek en onder het genot van een kop thee. Dit is mijn ideale situatie, maar door Corona heb ik het afgelopen jaar vaker alleen maar languit op de bank gelegen dan mij eigenlijk lief is.

Sinds mei ben ik de nieuwste toevoeging aan Belco. Ik ga mij bezighouden met de sales en de onboarding van nieuwe klanten. Maar het had niet veel gescheeld of ik had hier niet eens gewerkt!

Eind maart werd ik gebeld door Edwin naar aanleiding van mijn sollicitatie op de functie van Technisch Support Specialist. Hij deelde mij mee dat ik door mijn gebrek aan technische ervaring niet geschikt was voor deze functie. Ondanks dat ik toch wel teleurgesteld was, had hij wel gelijk. Realistisch gezien ben ik namelijk ook niet technisch genoeg voor die functie.

Teleurstelling maakte al vrij snel plaats voor optimisme; Edwin vertelde mij dat er een andere functie beschikbaar was die beter aansloot op mijn kwaliteiten en ervaring: Sales en Account specialist. Als onderdeel van de sollicitatieprocedure moest ik een filmpje opnemen, waarin ik mijzelf presenteer. Mijzelf presenteren heb ik niet echt een probleem mee. Maar een filmpje van mezelf opnemen? Dat was toch echt een ver-van-mijn-bed-show. Dat bleek: het eerste filmpje was niet overtuigend genoeg om mij uit te nodigen voor een gesprek. Het filmpje miste namelijk een stuk motivatie en persoonlijke touch. Ik werd bedankt voor de moeite en mij werd succes toegewenst met het vinden van een leuke baan.

Door de afwijzing kwam de verkoper in mij naar boven. Ik heb namelijk geleerd dat verkopen pas begint bij een ‘nee’. Om van die nee toch een ja te maken, besloot ik het filmpje te tweaken en (ongevraagd) opnieuw in te sturen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik stuurde het filmpje op. Ditmaal vol motivatie en persoonlijke touch. Ik had de volgende dag al gelijk een reactie; het filmpje lag veel meer in de lijn van waar Belco naar op zoek was en ik werd dan ook gevraagd om op gesprek te komen. Het gesprek dat volgde werd vanuit beide kanten als positief ervaren en het hoge woord was er al snel uit: ik kon in mei beginnen!

Zoals gezegd ga ik mij bezig houden met het binnenhalen van nieuwe klanten. Dus wanneer je (vanaf mei) een demo inplant bij Belco, is de kans groot dat ik degene ben die de demo verzorgt. Ik hoop je snel (digitaal) te mogen helpen met het optimaliseren van de klantervaring zodat jij kan inspelen op het geluk van jouw klant!