Regelmatig krijg wij de vraag of wij geen interne chat kunnen toevoegen aan Belco. Leuk idee, maar voegt het écht iets toe? Wij denken van niet en dit is waarom:

(en hoe wij het oplossen)

Belco is gemaakt voor één-op-één klantcontact

Wij hebben onze tooling gemaakt om je klant zo optimaal mogelijk te kunnen helpen en met de juiste informatie op de juiste plaats. Bijvoorbeeld klantgegevens op de klantenkaart of de live winkelmand informatie. Onze software is gemaakt om één op één met je klant te communiceren. Via onze notities en mentions kun je natuurlijk wel je collega's helpen met het beste antwoord.

Onnodige afleiding leidt tot ontevreden klanten

Focus op de klant! Wanneer je in een conversatie bezig bent met de klant krijgt hij/zij volledige aandacht. Zonder dat jij continu naar de interne chat hoeft te schakelen. Heb je hulp nodig? Met de notities kun jij je collega erbij betrekken. Door dit niet in de een  aparte chat te doen blijft alles mooi gebundeld en kun je dingen later ook weer terugvinden.

Jullie koffiepraatje kun je dan beter bewaren voor een videocall, of een fysiek onderonsje. Dan heb je ook de volle aandacht voor je collega, dat verdienen zij ook toch?

Moet dan alles zakelijk zijn?

In een interne notitie kun je heus wel een grapje maken, of even offtopic een reactie geven. Geen probleem, hou er wel rekening mee als je dit veel doet dat het natuurlijk wel de klantconversatie vervuilt. En dat betekent dat jij later je informatie moeilijker terug vindt. Dus misschien kun je dat beter... je raad het al.. in het koffiepraatje doen.

Koffiepraatje, dat kan overal... wij doen dat in Slack

Wij gebruiken Slack. Dit kan ook gekoppeld worden aan Belco. Zodat je bijvoorbeeld notificaties van Belco in je Slack ontvangt. Zo kun je met je collega kletsen zonder dat de conversatie met jouw klant er onder leidt. En de kans dat je een privé-bericht naar een klant stuurt is ook een stuk kleiner!

Een voorbeeld van de koppeling met Belco in Slack